Výkres - kritika

Vše co potřebujete a není to v jiném fóru. Tzn. DOTAZY, PROSBY, SHÁNĚNÍ REFERÁTŮ…
Odpovědět
L.u.k
Příspěvky: 17
Registrován: 10. červenec 2009, 16:28

Výkres - kritika

Příspěvek

Dobrý den,
chtěl bych poprosit jestli by mi někdo nepomohl opravit výkres hřídele. Hřídel sem sám nekreslil, takže si nejsem jist u všech míst jakou plní funkci. Snad to bude všechno vidět. Nejvíce nerozumím drážce pro pero v závitu - jestli to v ničem nevadí, či jaký to mám význam. Ve výkresu jsem zakroužkoval dle mého názoru možné chyby.

děkuji za odpovědi
Přílohy
hridel1.pdf
(73.02 KiB) Staženo 614 x

HK-racer
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 96
Registrován: 13. leden 2008, 08:32

Re: Výkres - kritika

Příspěvek

Tě buch.... no hele, když jsi to sám nekreslil, tak proč to tady zrovna ty chceš opravit??

Co se týče těch chyb.. ohledně tolerance pro závit si myslim, že to mělo být jenom M35x1,5 8h (nikoliv h8 !!!), Ohledně poznámky zbytečná tolerance... jestli tohle někdy ukážeš nějakýmu učiteli, tak tě asi hned hodí z okna, kotovat průměr hřídele v závitu...(jestli ovšem myslíš kótu průměru tý drážky, tak uprav vynášecí čáry, úplně nejlíp uděláš, když to zakotuješ někde v detailu, kde se to nebude plést, protože ted je to kotovaný jako průměr toho "závitu"). Kota průměru 47,6 si protiřečí s tou 48,8 h8, správně je jen jedna. na druhý straně hřídele to samý. Staré značení drsnosti.... pro školní účely je to skutečně postaru, v praxi se to používá pořád, ale musíš to opravit.
Drážka na pero v závitu.... no ta se používá pro KM matici, takže skutečně nevadí...
Máš pravdu, šipky pro řezy jsou opačně.

Podle tolerancí o kot 55 k6 sázim, že tam by měli přijít ložiska. Nicméně nechápu tolerance h8 u těch průměrů 48 a 40 (napravo), to skutečně bude nějaká funkční plocha? Celkově mi neni jasný rozložení tý hřídele, skoro na všechn plochách máš tolerance a docela fajnový drsnosti (nicméně 1,6 a 0,8 musíš obrábět, takže ta fajfka bude uzavřená), ale nějak si nedovedu představit, co tam všechno bude, protože na těch kuželovejch plochách by teoreticky ložiska mohly být taky (na stahovacích podložkách).

Co to prosimtě vlastně je za hřídel?

L.u.k
Příspěvky: 17
Registrován: 10. červenec 2009, 16:28

Re: Výkres - kritika

Příspěvek

No je to zadání jedné práce do školy, já jsem si to jen překreslil do CADU. Teď jsem si všiml, že ty kóty průměrů 47.6, 32.6, 27.6 jsou asi kóty pro zápichy - jsem špatně odečet z výkresu (takhle se ty zápichy také neznačí. Jinak také té hřideli moc nerozumím. Ta funkční plocha průměrů 48h8 a 40h8 také nevím co by tam mohlo být - to smažu nejspíš. A mezi nimi ještě chybí kóta toho zkosení - to tam nemam. Ten výkres jsem dostal ve škole - snad to někdo kreslil na jiné škole, taky student.
Ale děkuji Vám moc teď jsem trochu v obraze

hax28
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 177
Registrován: 27. září 2009, 12:22

Re: Výkres - kritika

Příspěvek

dole to kotovani je silenost chybi ti tam celkova delka jak pro urceni polotovaru tak pro kontrolu drsnost zavitu 1.6 no nevim budis 0,8 jen pod loziska ty h8 mas asi na nejakej distanc krouzek, chybi tam zkoseni koukni jak se kotujou zapichy pro zavity a zapichy .. vypada to treba jako hridel pro kola jerabu nebo vagonu

L.u.k
Příspěvky: 17
Registrován: 10. červenec 2009, 16:28

Re: Výkres - kritika

Příspěvek

Super děkuji, a jaké jste myslel že tam chybí zkosení? jako kóta? A neměl by být na tom průměru 48h8 ještě zápich?
děkuji

hax28
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 177
Registrován: 27. září 2009, 12:22

Re: Výkres - kritika

Příspěvek

na 48h8 mas nejakej radius chybi tam uhel zkoseni jak des ze 48 na 40 po tech 10 mm tam mas nejaky zkoseni tak uhel, zadalsi davat 1,6 na zavit je na nic zbytecnost ty radiusy zakotuj lip at tam nejsou ty pulkrouzky drsnost 0,8 bych nechal jen na k6kach a 1,6 na h8 zbytek bych nechal 3,2 :) tot vse

L.u.k
Příspěvky: 17
Registrován: 10. červenec 2009, 16:28

Re: Výkres - kritika

Příspěvek

děkuji mockrát.

Odpovědět

Zpět na „HLAVNÍ DISKUZE“