Kalibr HELP! :)

Vše co potřebujete a není to v jiném fóru. Tzn. DOTAZY, PROSBY, SHÁNĚNÍ REFERÁTŮ…
Odpovědět
filda24
Příspěvky: 4
Registrován: 04. březen 2013, 16:14

Kalibr HELP! :)

Příspěvek

Čaute, chtěl bych se zeptat, jestli by jste mi neporadili prosím, už si nevím rady. Dostal jsem za úkol od učitele toto: Vysvětli jakým způsobem je kalibrem zachycen horní a dolní mezní rozměr. Vůbec nevím co to může bejt, že správná jde a zmetková nejde, přitom vypadají stejně nevítě někdo prosím :)

Uživatelský avatar
pelcinu
Příspěvky: 32
Registrován: 22. květen 2007, 19:32

Re: Kalibr HELP! :)

Příspěvek

Jde o to, jestli kontroluješ kalibrem "díru" nebo "hřídel".
U díry: obvykle se kontroluje dvěma válečky. Jsou vyrobeny na horním a dolním rozměru tolerance dané díry. Menší váleček musí projít do díry vždy. POkud neprojde, nejedná se přímo o zmetek, protože se díra může ještě zvětšit. Větší váleček (zmetkový) nesmí projít nikdy. Pokud by prošel, jedná se o neopravitelný zmetek.

U "hřídele" je to naopak. Kontroluje se třmeny ve tvaru podkovy. Menší (na spodku tolerance) zmetkový rozměr (neopravitelný) nesmí přejít přes hřídel. Horní mezní rozměr kalibru by měl přejít přes hřídel vždy, pokud neprojde, jde to ještě opravit.

filda24
Příspěvky: 4
Registrován: 04. březen 2013, 16:14

Re: Kalibr HELP! :)

Příspěvek

Ok, ještě otázka. Jakej je rozdíl mezi Správným a Zmetkovým válečkem? Připadaj mě stejně. Právě učitel na to zadal at se nad tím zamyslíme, a já vůbec nevím..jsou skoro stejný, akorát jeden tam jde občas a druhej ne občas.

Uživatelský avatar
pelcinu
Příspěvky: 32
Registrován: 22. květen 2007, 19:32

Re: Kalibr HELP! :)

Příspěvek